onsdag den 14. september 2011

Afstemning

Nu er afstemningen på bloggen lukket og vi var 4 der havde stemt. Spørgsmålet lød på, hvorvidt du havde givet din stomi et navn! Resultatet blev fifty-fifty. Jeg deltog selv, og svarede Ja, for min har et navn. Det fik den meget hurtigt, eller det er måske mere en betegnelse end et navn. Hjemme hos mig er en stomi lig en Yt og derfor kalder vi den Yt'en. Der er en historie bag, for mit kælenavn er Yk, min mands er Ym og min mor er Ys!!! Vi er lidt skøre, det ved vi godt, men Y'et står for ylle, som er en selvopfundet jydsk-udtale af lille, som min mand har fundet på. K står for kone, M for mand og S for Sviger. Derfor var det oplagt at min stomi kom til at hedde Yt, da den både er en tarm og en lille tut :o)
   Foruden at man måske nemmere bliver "venner" med sin stomi, når den har et navn, så er det i særdeleshed også praktisk. Vi kan f.eks. snildt stå i køen i bilka og tale om Yt'en uden at nogle ved hvad det er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar