søndag den 3. april 2011

Vandaerobic med COPA

Den første søndag i marts måned var jeg en tur i Greve Svømmehal med stomiforeningen COPA. De har i nogle år arrangeret denne tur, på nær sidste år, hvor hallen var lukket eftersom bassinerne blev renoveret.  Det koster kun 40 kr og det er også for pårørende. Henrik ville ikke i vandet, men han ville gerne med og se. Vi mødtes ca. 20 personer i forhallen en time før lukketid. Jeg var den eneste nye og klart den yngste. De andre var pensionister eller tæt derpå.  Nogle af dem havde bagt kage og taget kaffe med. Imens vi guffede kage, fortalte ham der senere underviste i vandaerobic, lidt om svømmehalen og nogle af de andre fortalte lidt om COPA.
   Da alle de andre svømmeglade gæster var smidt ud, fik vi lov til at komme ind og så havde vi det hele for os selv. Det var nu meget rart. Vi lagde alle sammen ud med at gå over i børnebassinet for at få varmen. Jeg havde helt glemt hvor meget jeg fryser når jeg er i svømmehallen, uh, det var en kold fornøjelse. Efter små ti minutter gik vandaerobic i gang. Det havde jeg aldrig prøvet før. Det viste sig at være meget hårdt og blev godt øm i de små muller. Desværre fik jeg ikke varmen, så da det var overstået skyndte jeg mig over i babybassinet for at få varmen. Og jeg var ikke den eneste der fik den gode idé.
   Alt i alt var det en hyggelig dag og noget som godt kan anbefales.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar